Blog 4 LinkedIn personal branding tips & hand-out | Werving op Maat

4 LinkedIn personal branding tips & hand-out

Personal branding – jezelf als merk neerzetten –  hoe doe je dat? Je kan heel wat uit LinkedIn halen, mits je de juiste aanpak hebt. Het is een manier om jezelf te laten zien en in contact te komen met anderen. Toch is het lastig om LinkedIn volledig te benutten. Vaak blijft het namelijk alleen bij liken en delen. Daarom geven we in deze blog 4 LinkedIn personal branding tips én een uitgebreide LinkedIn Blue Print hand-out die je kunt toepassen op jouw eigen profiel.

1. Maak je LinkedIn profiel volledig

Regelmatig krijgen wij nog wel eens de vraag: “Wanneer is mijn profiel goed?”. Een goed profiel moet ten eerste volledig zijn. Daarnaast is het belangrijk dat je jouw LinkedIn-profiel gaat zien als jouw visitekaartje. Vul het aan met correcte en persoonlijke informatie en geef bijvoorbeeld bij je werkervaringen ook een korte samenvatting van jouw taken en verantwoordelijkheden.

Stap voor stap profiel volledig maken? Check onze hand-out om jouw profiel verder te finetunen.

2. Optimaliseer je LinkedIn profiel voor vindbaarheid

Hiervoor hebben we een heel belangrijke tip die (helaas) nog niet iedereen toepast. Je kunt namelijk de URL van je LinkedIn-profiel personaliseren. Als je dit nog niet hebt gedaan zie je random cijfers, letters en tekens in je URL staan. Pas dit aan naar je eigen voor- en achternaam en je wordt sneller gevonden. Gebruik bovendien geen bijzondere leestekens of iconen in je naam, daarmee verklein je namelijk de kans dat je wordt gevonden.

3. Omschrijf je persoonlijke en zakelijke ambities in een samenvatting

Een samenvatting wordt niet door iedereen toegevoegd. Toch kan een samenvatting voor jouw profielbezoekers het verschil maken. In een samenvatting kan je namelijk aangeven wat jou zowel op zakelijk als op persoonlijk vlak inspireert en motiveert. Door tijd en energie te steken in een persoonlijk en professioneel verhaal, krijgen jouw profielbezoekers echt een beeld van wie jij bent en wat je voor anderen kunt betekenen. Zie een samenvatting als jouw elevator pitch. Jouw online visitekaartje.

4. Geven = krijgen

Deze kop zegt het al. Als je iets geeft, krijg je er iets voor terug. Zo werkt het ook op LinkedIn. Als je bijvoorbeeld voor collega of studiegenoot een aanbeveling schrijft, is de kans groot dat je ook een aanbeveling van diegene terugkrijgt. Win-win! Maak daarom altijd gebruik van je netwerk en schroom niet om een gesprek op LinkedIn te starten.

Heb je na het lezen van deze blog zin om zelf aan de slag te gaan? Niet twijfelen, gewoon doen! Het belangrijkste; blijf jezelf! Het is jouw online imago waar je aan bouwt. En vergeet niet: onze gratis hand-out geeft je nog meer tips om jouw LinkedIn personal branding te upgraden!

Birgit van Herk
Content marketeer

21 juli 2021

Meer informatie over dit artikel?

Vul je gegevens in en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Direct contact?

Bel ons

06-39185565

Stuur een e-mail

info@wervingopmaat.nl

Stuur ons een bericht